Kvalita nie je žiadny vedľajší produkt
Kvalita je výsledkom systematických procesov, jasných požiadaviek a dôslednej realizácie. V dm drogerie markt je manažment kvality kľúčovým prvkom udržateľného riadenia spoločnosti. Zabezpečuje, že produkty značiek dm nielen spĺňajú zákonné požiadavky, ale navyše vyhovujú aj najvyšším nárokom na bezpečnosť, účinnosť a udržateľnosť.
Spolu s našimi výrobnými partnermi sme zodpovední za kvalitu a bezpečnosť našich výrobkov značiek dm. Naším cieľom je plniť a podľa možnosti aj prekonávať očakávania zákazníkov – najmä pokiaľ ide o kvalitu a bezpečnosť našich značiek dm, čo pomáha zvyšovať spokojnosť zákazníkov. Riadenie kvality výrobkov značiek dm je lokalizované v Nemecku a plní dôležitú funkciu spojovacieho článku medzi tímami značiek dm a výrobnými partnermi, ktorí vyrábajú produkty značiek dm pre spoločnosť dm drogerie markt.
Naším prvoradým cieľom je kontinuálne stimulovať proces zlepšovania, ku ktorému sme sa zaviazali spolu s našimi partnermi, aby sme mohli naďalej ponúkať bezpečné, vysokokvalitné a pre budúcnosť životaschopné výrobky značiek dm. Toto sa netýka len každého produktu značiek dm na individuálnej úrovni, ale aj celkových vývojových trendov a cieľov rozvoja v rámci našich požiadaviek na kvalitu nad rámec zákona, spolupráce s našimi výrobnými partnermi, a s tým spojených hodnotových reťazcov.
Pre značky dm sme zaviedli komplexný monitorovací systém, v ktorom sa primerane zohľadňujú vedecké poznatky a vývoj. Tím priebežne monitoruje činnosť a odporúčania príslušných vnútroštátnych a európskych inštitúcií, ako sú nemecký Spolkový inštitút pre posudzovanie rizík (BfR), Európsky úrad pre bezpečnosť potravín (EFSA) a Európska chemická agentúra (ECHA). Priebežne sa zapájajú aj príslušné zainteresované strany, predovšetkým prostredníctvom monitorovania a predvídania záujmov zákazníkov.
Vďaka úzkej spolupráci s našimi výrobnými partnermi, ale najmä vďaka všestrannému systému internej kontroly s komplexnými testami vieme rýchlo identifikovať chybné produkty a môžeme proaktívne konať v záujme ochrany zákazníka. V obchodnom roku 2021/22 sme preventívne stiahli z predaja šesť položiek značiek dm a v nasledujúcom obchodnom roku 2022/23 sme tiež stiahli z predaja celkovo šesť položiek značiek dm. V obchodnom roku 2023/24 sme nestiahli z trhu žiaden výrobok. Sťahovanie produktov z trhu súvisí najmä s prítomnosťou nežiaducich látok v produktoch, ako sú cudzie telesá, mikroorganizmy alebo stopy alergénov. Po stiahnutí výrobkov z predaja okamžite nadviažeme intenzívnu komunikáciu s príslušným partnerom a dohodneme sa na konkrétnych dodatočných opatreniach, aby sme minimalizovali riziko opakovania problému.
Naším prvoradým cieľom je kontinuálne stimulovať proces zlepšovania, ku ktorému sme sa zaviazali spolu s našimi partnermi, aby sme mohli naďalej ponúkať bezpečné, vysokokvalitné a pre budúcnosť životaschopné výrobky značiek dm. Toto sa netýka len každého produktu značiek dm na individuálnej úrovni, ale aj celkových vývojových trendov a cieľov rozvoja v rámci našich požiadaviek na kvalitu nad rámec zákona, spolupráce s našimi výrobnými partnermi, a s tým spojených hodnotových reťazcov.
Pre značky dm sme zaviedli komplexný monitorovací systém, v ktorom sa primerane zohľadňujú vedecké poznatky a vývoj. Tím priebežne monitoruje činnosť a odporúčania príslušných vnútroštátnych a európskych inštitúcií, ako sú nemecký Spolkový inštitút pre posudzovanie rizík (BfR), Európsky úrad pre bezpečnosť potravín (EFSA) a Európska chemická agentúra (ECHA). Priebežne sa zapájajú aj príslušné zainteresované strany, predovšetkým prostredníctvom monitorovania a predvídania záujmov zákazníkov.
Strategická spolupráca
Aby si tím mohol rozšíriť obzory, využíva aj externé poradenstvo zo svojej rastúcej siete odborníkov. Naši výrobní partneri sú povinní dodávať nám bezpečné a vysokokvalitné výrobky. Partnerov si vyberáme starostlivo na základe vlastných kritérií dm a snažíme sa s nimi spolupracovať dlhodobo. V závislosti od skupiny produktov požadujeme špecifické, medzinárodne uznávané normy bezpečnosti produktov alebo certifikácie manažmentu kvality, ktoré sú zmluvne dojednané a ktorých dodržiavanie pravidelne kontrolujú nezávislé inštitúcie. Medzi takéto certifikácie patria napríklad „International Featured Standards“ (IFS) a „Brand Reputation through Compliance Global Standards“ (BRCGS).Vďaka úzkej spolupráci s našimi výrobnými partnermi, ale najmä vďaka všestrannému systému internej kontroly s komplexnými testami vieme rýchlo identifikovať chybné produkty a môžeme proaktívne konať v záujme ochrany zákazníka. V obchodnom roku 2021/22 sme preventívne stiahli z predaja šesť položiek značiek dm a v nasledujúcom obchodnom roku 2022/23 sme tiež stiahli z predaja celkovo šesť položiek značiek dm. V obchodnom roku 2023/24 sme nestiahli z trhu žiaden výrobok. Sťahovanie produktov z trhu súvisí najmä s prítomnosťou nežiaducich látok v produktoch, ako sú cudzie telesá, mikroorganizmy alebo stopy alergénov. Po stiahnutí výrobkov z predaja okamžite nadviažeme intenzívnu komunikáciu s príslušným partnerom a dohodneme sa na konkrétnych dodatočných opatreniach, aby sme minimalizovali riziko opakovania problému.